Dali Oberon 5 recenze

• Poněkud drahé
  • Efektivita uprostřed silnice

Dali Oberon 5 je krásně vypadající, krásně znějící a pozoruhodně prostorově nenáročný podlahový reproduktor.

4.7

Dali Oberon 5

Dali Oberon 5

Když se mi poprvé dostaly do rukou podlahové reproduktory Dali Oberon 5, chtěl jsem, aby zněly skvěle. Podle mého názoru jsou to některé z rafinovanějších podlahových reproduktorů a nezabírají příliš mnoho místa, takže jsou skvělou volbou i pro byty. Naštěstí pro mě a možná i pro vás, Oberon 5 nejen dobře znějí, ale znějí fantasticky. Navzdory jejich malému půdorysu produkují tyto reproduktory působivou zvukovou scénu s vynikajícími detaily v celém svém rozsahu. Také nejsou příliš náročné na ovládání – jejich citlivost 88 dB a nominální impedance 6 ohmů znamenají, že většina zesilovačů nebude mít problém uvést tyto reproduktory do života. Spárujte je s prestižnějším zesilovačem a získáte úměrně lepší zážitek, ale je hezké mít vstupní bod tak dostupný. Svět Hi-Fi není známý tím, že je nejpřístupnější. Je také známý tím, že je schopen bez námahy spolknout jakýkoli rozpočet, který si na něj chcete odložit. Dali Oberon 5 rozhodně není to nejmenší množství peněz, které můžete utratit za pár reproduktorů, ale je také na míle daleko od těch nejdražších. Podívejme se na volby, které Dali učinil s Oberonem 5, a uvidíme, zda tato rozhodnutí pro potenciálního kupce účinně zjednodušují.

Design: Elegantní design na podlahu

Dali Oberon 5 získává vysoké hodnocení za svůj elegantní design na podlaze. Model, který jsme testovali, byl dodáván ve světlém dubu, ale v závislosti na místnosti, do které je umístíte, můžete místo toho zvolit černý jasan, tmavý ořech nebo bílý. Nemohu mluvit přímo s těmito výbavami, ale pokud jsou něco jako ty, které jsem recenzoval, budete se těšit. Samotné reproduktory měří pouhých 32,6 x 6,3 x 11,1 palce (HWD) a sedí na dvou velmi pevných kovových nohách. Porovnejte tyto rozměry s rozměry jiného oblíbeného stojacího reproduktoru, jako je Klipsch RP-5000F, který měří 36,1 x 8,2 x 14,4 palce, abyste získali představu, jak jsou malé. RP-5000F již nejsou největší podlahové reproduktory na začátek a Oberon 5 jsou výrazně menší v každém rozměru. V praxi to znamená, že spousta lidí, kteří si nemysleli, že mají ve svém pokoji prostor pro pěkný pár podlahových reproduktorů, může mít stále štěstí.

Při poslechu hudby znějí úžasně, ale dodávají také ohromující basy ve chvílích dramatického napětí v televizních pořadech a filmech. Skříně působí velmi hustě a pevně, což bude pravděpodobně vaše první zkušenost, když je poprvé vyjmete z krabice. Byly vyrobeny z opracované MDF desky s vysokou hustotou a na vnější straně potaženy vinylem pro konečnou úpravu. Pokud byste je otevřeli, všimli byste si řady výztuh napříč vnitřkem skříně, které pravděpodobně přispívají k jejich pevnému, hutnému pocitu. Samotné reproduktory se skládají ze dvou 5,25palcových basových reproduktorů na bázi SMC z dřevěných vláken a 29mm lehkého výškového reproduktoru s měkkou kopulí. Tu samozřejmě zakrývá šedá přední mřížka, zakrývající zhruba horní dvě třetiny reproduktoru. Kolem zadní části Oberon 5 najdete bass-reflex port umístěný ve spodní třetině věže a úplně dole jsou jednodrátové vstupy pro připojení s banánkem.

Dali Oberon 5

Kvalita zvuku: Úžasný zvuk a ostrá reprodukce

Dali Oberon 5 předvádí obdivuhodný výkon: poskytuje ostrou a čistou reprodukci zvuku při zachování velkého a plného zvuku. Pokud jste se obávali, že zmenšení vašeho podlahového reproduktoru bude znamenat slabší basovou odezvu a „menší“ zvuk, chlapče, mám pro vás zprávu. Mým hlavním zájmem během testování těchto reproduktorů v mém domě bylo, zda moji sousedé zavolají policii. Při poslechu hudby znějí úžasně, ale dodávají také ohromující basy ve chvílích dramatického napětí v televizních pořadech a filmech.

Při poslechu hudby znějí úžasně, ale dodávají také ohromující basy ve chvílích dramatického napětí v televizních pořadech a filmech. Pro testování hudby jsem začal s albem Nilse Frahma Screws. Jde o sólové klavírní album nahrané pomocí jediného kondenzátorového mikrofonu a zanechá v něm každou drobnou nedokonalost, kterou ve finální nahrávce běžně neslyšíte. Můžete rozeznat zvuk kladívek narážejících do strun, bludné creeks, když muzikantova noha stlačí a uvolní sustain pedál – alespoň vy se slušným párem reproduktorů nebo sluchátek můžete. Oberon 5 neměl problém přenést všechny tyto detaily přímo dopředu a poskytnout hřejivý, intimní zážitek z poslechu, který působil jako živé vystoupení. Oberon 5 samozřejmě neslouží jen k poslechu jemné klavírní hudby za zamyšlených tichých rán, takže jsem se dále vydal opačným směrem a poslouchal Oliverovu pomalou, působivou elektronickou skladbu Mechanical a I Owe You od Joe Hertze. Oba mají velmi pevné, přesné basy a Oberon 5 je zvládl bez námahy. Pokud máte v úmyslu použít Oberon 5 ve svém domácím kině, rozhodně mohu mluvit o tom, jak jsem byl spokojen s jeho výkonem i v této roli. Největší problém, na který byste mohli narazit, je, že mnoho filmů a pořadů má ve srovnání s většinou dnešní hudby ohromný dynamický rozsah, takže rozdíl mezi šepotem a výbuchy bude extrémně výrazný. To je skvělé pro přesný, pohlcující zážitek z poslechu a hrozné, řekněme, když se ho snažíte potlačit, protože někdo ve vašem domě spí.

Dali Oberon 5

Cena: Docela vysoká – možná na škodu

Dali Oberon 5 lze obvykle nalézt jako pár kdekoli od 1099 do 1199 $. Nejde to obejít, na svou kategorii to není levné a Dali zde čelí velmi tvrdé konkurenci. Předpokládám, že by to nemělo být neuvěřitelně překvapivé, protože tyto reproduktory také překonávají většinu své konkurence. Nicméně mnoho lidí bude stejně spokojeno se zvukem a designem jednoho z přímých rivalů Oberon 5, jako je Klipsch RP-5000F nebo Q Acoustic 3050i. Tyto reproduktory také znějí skvěle a jsou k dispozici za stovky dolarů méně, ale také zabírají mnohem více místa než Oberon 5.

Dali Oberon 5 vs. Klipsch RP-5000F

Ti s menšími rozpočty a většími místnostmi by také mohli zvážit Klipsch RP-5000F (viz na Amazonu) – skvěle znějící podlahový reproduktor sám o sobě. RP-5000F je výrazně hlubší a vyšší než Oberon 5, ale lze je najít online za téměř polovinu. Kromě toho jsou RP-5000F výrazně citlivější, při 96 dB @ 2,83 V / 1 m ve srovnání s průměrnějšími 88 dB Oberon 5. To znamená, že k ovládání reproduktorů Klipsch budete potřebovat podstatně méně energie – velká potenciální výhoda v závislosti na vašem zesilovači. Ani to není jedinečné pro RP-5000F. Energetická účinnost byla v celé historii Klipsch neustálým refrénem Na obranu Dalího jsou Oberon 5 menší, celkově nabízejí větší přehlednost a lze je koupit v řadě sofistikovaně vypadajících výbav. Není to však snadný boj a rozhodně o něm musí kupující přemýšlet.

Malý triumf stojanového reproduktoru. Dali Oberon 5 je, palec na palec, nejlepší podlahový reproduktor, který jsem měl tu čest poslouchat. Dánský výrobce odvedl neuvěřitelnou práci, když spojil krásný design a působivý zvuk s prostorově nenáročným balením. Jak již bylo řečeno, cena je strmá a někteří nemusí být ochotni navýšit své rozpočty, aby se setkali s Dalím, zvláště ve vysoce konkurenčním oboru.

Oberon 5

Dali

• SKU