Recenze Lenovo Chromebook C330

Lenovo Chromebook C330 nabízí spoustu výhod za vaše peníze, a to i přes mnoho nedostatků a omezení. Je to skvělý notebook pro studenty nebo kohokoli, kdo potřebuje vzít svůj notebook na cesty.

4.2

Lenovo Chromebook C330

Lenovo Chromebook C330

v tomto článku

Zakoupili jsme Lenovo Chromebook C330, aby jej náš odborný recenzent mohl důkladně otestovat a posoudit. Pokračujte ve čtení pro naši úplnou recenzi produktu.

Lenovo Chromebook C330 má i přes nízkou požadovanou cenu co nabídnout. Díky dotykové obrazovce, konvertibilnímu designu a pohotovému uživatelskému prostředí je C330 umístěn tak, aby za vaše peníze nabízel skvělou hodnotu. Mohlo se však stát, že bylo vyříznuto příliš mnoho rohů, aby se dosáhlo této výhodné ceny.

Lenovo Chromebook C330

Design: Flexibilní a trochu tenký

Lenovo C330 je lehký stroj, váží jen chlup přes dvě a půl kila. Je také přiměřeně kompaktní, i když větší, než by měl vzhledem k jeho malé 11,6palcové obrazovce. Obrazovku obklopují obrovské rámečky, levný vzhled, díky kterému se obrazovka jeví ještě drobnější. Je zřejmé, že to bylo provedeno proto, aby bylo možné zahrnout velkou a pohodlnou klávesnici, ale všechno to plýtvání místem na obrazovce má za následek plochou, rozpočtovou estetiku. Klávesnice skutečně těží z prostoru navíc a poskytuje dostatečný zážitek ze psaní. Trackpad je také slušný, i když nám chvíli trvalo, než jsme si zvykli na absenci pravého tlačítka myši. K dispozici je také možnost navigace pomocí dotykové obrazovky, která je nezbytná, když zařízení otočíte, abyste jej mohli používat jako tablet. Klíčovou vlastností C330 je jeho schopnost přeměnit se v tablet nebo „režim stanu“, kdy je zařízení převráceno a spočívá na jeho okraji. Existuje však hlavní upozornění – mechanismus pantů je příliš volný, což vede k vážnému kolísání při používání C330 v běžném režimu notebooku. Pouhým psaním se obrazovka pohupuje tam a zpět. To vede k obavám o trvanlivost, protože to naznačuje křehkost, která nemusí odolat dlouhodobému opotřebení. Kromě této slabé stránky se však notebook jeví jako uklidňující robustní s odolným plastovým designem.

Obrazovku obklopují obrovské rámečky, levný vzhled, díky kterému se obrazovka jeví ještě drobnější. Kolébka hlasitosti se nachází na pravé straně klávesnice, vedle tlačítka napájení a kombinovaného audio konektoru. Kolébka je trochu nadbytečná kvůli přítomnosti kláves pro ovládání hlasitosti na klávesnici, když se C330 používá v režimu notebooku, ale v režimu tabletu nebo stanu je to nutné, protože vstup z klávesnice je zakázán. Na opačné straně klávesnice jsou porty USB-C, HDMI a USB 3.0 a také port HDMI v plné velikosti. Port USB-C se primárně používá k napájení C330, ale lze jej použít také jako připojení Displayport nebo pro průchod HDMI.

Proces nastavení: Jednoduchost systému ChromeOS

ChromeOS je jedním z nejjednodušších operačních systémů, který se nastavuje – i včetně času, který zabralo jeho rozbalení, trvalo méně než deset minut, než byl C330 plně funkční. Vaše zkušenosti se samozřejmě budou lišit v závislosti na tom, zda se rozhodnete projít volitelnými kroky nastavení k přizpůsobení možností ochrany osobních údajů a dalších nastavení.

Lenovo Chromebook C330

Displej: Malý, ale kompetentní

Obrazovka na C330 má docela nízké rozlišení na pouhých 1366 x 768, ale protože je to jen 11,6” displej, je to menší problém, než by tomu bylo u větší obrazovky, a nikdy jsme si nevšimli nedostatku pixelů. Text a další detaily jsou velmi ostré. Celkově nás zaujala kvalita displeje; C330 vykresluje barvy živě a přesně a video i fotografie vypadají skvěle. Pozorovací úhly jsou také dobré, jen při pohledu z boku lehce ztmavne. Je také docela jasný a přiměřeně použitelný venku na slunci.

Výkon: Chytrý telefon nízké úrovně

V PCMark dosáhl C330 výkonnostního skóre Work 2.0 5482, což jej pevně staví do oblasti chytrých telefonů nižší třídy, pokud jde o výpočetní výkon. Jeho malý 1,70GHz procesor MediaTek MTK8173C je dost málo výkonný, ačkoli zahrnutí 4 GB RAM se pro Chromebook ukázalo více než dostatečné. Naše testy GFXBench také přinesly vlažné výsledky, pouze 416 snímků v testu Aztec Ruins OpenGL (High Tier) a 255,2 snímků v testu mozaikování. S ohledem na tyto výsledky by nemělo být žádným překvapením, že C330 opravdu není vhodný pro hraní her. DOTA Underlords bylo stěží hratelné při středně nízkých nastaveních, i když zážitek byl trhaný a použití podložky pod myš bylo nutné kvůli problémům se snímkovou frekvencí, které téměř znemožňovaly ovládání dotykové obrazovky. Přestože graficky jednoduché hry běží dobře, je jasné, že tento notebook není určen pro hraní her.

Lenovo Chromebook C330

Produktivita: kompromis Chromebooku

Chromebooky jsou definovány kompromisem – operační systém ChromeOS ze své podstaty vylučuje řadu aplikací, které mnoho uživatelů operačních systémů Apple nebo Microsoft považuje za zásadní. Neexistuje žádná záruka, že každá aplikace pro Android bude na daném Chromebooku fungovat. Chromebooky jsou z velké části navrženy pro jednoduché úkoly v oblasti produktivity, jako je zpracování textu a procházení, a C330 není výjimkou. Přestože graficky náročné aplikace pro Android měly problémy s hladkým chodem, aplikace založené na prohlížeči byly citlivé a plynulé.

Navzdory nízké ceně poskytuje C330 výkon, který převyšuje stroje se systémem Windows, které stojí více než dvojnásobek jejich doporučené ceny. Hybridní aspekt 2 v 1 vede dlouhou cestu k tomu, aby byl systém všestrannější z hlediska produktivity – je mnohem snazší ukázat někomu fotku nebo prezentaci v režimu stanu nebo tabletu a dotyková obrazovka umožňuje organickou interakci. Zda je C330 schopen zaplnit tradiční notebook, je do značné míry osobní záležitostí, která se bude lišit podle vašich potřeb. Pokud potřebujete pouze procházet web, dělat nějaké psaní nebo jinou kancelářskou práci, je tento Chromebook cenově dostupnou možností, ale fotografům, tvůrcům videí a hráčům bude chybět.

Zvuk: Ne tak skvělý

Bohužel C330 není vybaven skvělými vestavěnými reproduktory. Jsou docela plechové a poslech hudby nebo zvuku z videí není dobrý zážitek. Naštěstí podpora Bluetooth a konektor pro sluchátka poskytují alternativní způsoby poslechu.

Lenovo Chromebook C330

Síť: Rychlá a spolehlivá

C330 poskytl solidní a rychlé připojení k naší Wi-Fi síti v našem testu rychlosti Ookla. Konektivita Bluetooth byla také solidní.

Fotoaparát: Není nejhorší

Webová kamera na C330 není skvělá, ale poskytuje lepší detaily a méně šumu než jiné webové kamery, které jsme testovali na dražších noteboocích. Nezvládá však kontrast příliš dobře – pokud by naše tváře byly v jasném světle a pozadí bylo tmavé, fotoaparát by exponoval pozadí. Přesto si vedl dobře v méně extrémních světelných podmínkách. Fotografie a video byly ostré, i když omezené na rozlišení 720p.

Baterie: Celodenní výdrž baterie

Velkou výhodou Chromebooků je, že vyžadují mnohem méně energie než typické PC, a C330 není výjimkou. Inzerovaná desetihodinová výdrž baterie se bude lišit v závislosti na tom, jak intenzivně ji používáte, ale měla by vám vydržet celý den práce bez nabíjení.

Software: Omezení ChromeOS

Pokud rozumíte jeho omezením, má ChromeOS oproti operačním systémům Microsoft a Apple mnoho velkých výhod. Spouští jednoduchý software s pohotovostí a je velmi lehký, pokud jde o spotřebu energie, což mu umožňuje dobře fungovat na méně výkonném hardwaru a prodlužuje životnost baterie. Pokud dokážete žít bez softwaru Windows nebo Apple, zařízení jako C330 mohou nabídnout vynikající zážitek za výrazně nižší cenu, ale obětujete tím šíři softwarové knihovny jiných operačních systémů.

Cena: Skvělá hodnota

Za svou doporučenou cenu 300 USD je C330 skvělou hodnotou. Stává se ještě atraktivnější jako možnost rozpočtu vzhledem k tomu, že se obvykle prodává se slevou alespoň 50 USD. Navzdory nízké ceně poskytuje C330 výkon, který převyšuje stroje se systémem Windows, které stojí více než dvojnásobek jejich doporučené ceny.

Lenovo Chromebook C330 vs HP Pavilion 14”

Srovnatelnou alternativou Windows 10 k C330 je HP Pavilion 14”. Tento základní, ale funkční notebook nabízí vyšší výpočetní a grafický výkon a také všestrannost operačního systému Windows 10. Vyznačuje se také lepší celkovou kvalitou sestavení, velkým pevným diskem a mnohem větší obrazovkou. Nicméně za více než 600 dolarů je to více než dvojnásobek ceny C330 a standardně nemá dotykový displej. Postrádá také 360stupňový závěs C330. Pokud však potřebujete být schopni provozovat pokročilejší software, tyto dodatečné náklady mohou být užitečným výdajem.

Konečný verdikt

Skvělý notebook pro základní práci s počítačem s malým rozpočtem.Je jasné, že Chromebooky nejsou pro každého. Kompromisy ChromeOS výrazně omezují to, co tyto stroje dokážou, ale pokud potřebujete notebook jen pro psaní poznámek ve třídě nebo podnikání na cestách, pak je Lenovo Chromebook C330 atraktivní volbou.

brejle

• jméno výrobku

Chromebook C330