Overwatch Recenze

• Různé herní režimy
  • Spousta hrdinů
  • Jasná a zábavná grafika

Co se nám nelíbí

• Konkurenční
  • Pouze týmové

Overwatch je multiplayerová střílečka z pohledu první osoby zaměřená na týmovou mechaniku a hrdiny založené na třídách. Je to solidní hra s citlivým pohybem a hraním se zbraněmi, ale přináší konkurenční výhodu, kterou ne všichni hráči ocení.

4

Blizzard Entertainment Overwatch (PlayStation 4)

Overwatch

v tomto článku

Zakoupili jsme videohru Overwatch, aby ji náš odborný recenzent mohl důkladně otestovat a posoudit. Pokračujte ve čtení pro naši úplnou recenzi produktu.

Overwatch je multiplayerová týmová střílečka z pohledu první osoby vytvořená společností Blizzard. Zaměřuje se na tři třídy hrdinů – podporu, poškození a tank – vyzývá hráče, aby se zaměřili na konkrétní role. Se silnou, lehce kreslenou grafikou, solidním pohybem a přestřelkami je Overwatch dobře vyrobená a vybroušená hra. Hráli jsme Overwatch na PC a věnovali jsme velkou pozornost zápletce, hratelnosti a grafice.

Overwatch

Proces instalace: Jednoduchý, ale vyžaduje správce stahování

Overwatch vyžaduje, abyste si vytvořili účet u Blizzardu a nejprve si stáhli správce hry Blizzard. Jakmile si vytvoříte účet a provedete toto, budete si moci stáhnout samotnou hru. To může chvíli trvat, protože hra je poměrně rozsáhlá, ale po dokončení budete moci skočit přímo do ní. V hlavní nabídce se bude na co dívat, jako je možnost zobrazit různé hrdiny a přečíst si o jejich schopnostech, což může být dobré udělat, než začnete hrát.

Overwatch

Děj: Není k dispozici ve hře samotné

Samotný Overwatch nemá ve hře mnoho zápletek – ale Blizzard vydal animované krátké filmy, aby se fanoušci dozvěděli více o příběhu hry. Obecný děj hry se odehrává na jiné zemi. V minulosti došlo k něčemu, co se nazývalo „omnická krize“. Lidé vyvinuli AI (Omnics), která přerostla ve vnímavost. Ale když stejní lidé, kteří vytvořili tyto Omnics, začali vytvářet zabijáckou AI, lidé se spojili a vytvořili Overwatch. Overwatch je pracovní skupina vytvořená ke zničení problematické AI. I když tento příběh a zápletka existují, ve hře samotné se těchto informací moc nedočkáte. Uvidíte různé super bytosti, které mají speciální schopnosti, z nichž většina je podporována sci-fi technikou. Máte-li ale zájem to všechno vědět, určitě chytněte animované kraťasy.

Režimy a soutěž: Zábavná a flexibilní řada stylů a hrdinů

Overwatch má několik různých herních stylů, které můžete hrát. Pravděpodobně budete chtít nejprve vyzkoušet rychlou hru – a pokud se chcete dostat do kompetitivní hry, budete muset hrát rychlou hru, dokud nedosáhnete určité úrovně. Rychlá hra je stejná jako soutěžní, ale neexistuje žádný systém hodnocení, takže výhry a prohry přicházejí s menším tlakem. To znamená, že Overwatch je stále postaven na měření toho, jak dobře si vedete proti ostatním hráčům, udělování medailí, pokud se vám daří, a dokonce má systém hlasování po každé mapě, takže vám lidé mohou říct, že jste dobří (nebo na vás křičet v chatu, pokud jde ti to špatně).

Dobrý tým je v Overwatch důležitý a vyžaduje, abyste používali kombinaci každé třídy – tým všech poškození nebude schopen žít dostatečně dlouho na to, aby si proti týmu s tanky a léčiteli udělal velkou pauzu. V rámci rychlé hry existuje několik různých typů her: Assault, Control, Escort a Hybrid. Útok zahrnuje převzetí kontroly nad dvěma záchytnými body, přičemž jeden tým útočí a druhý brání. Ovládání je královské, oba týmy bojují o kontrolu nad jediným bodem zajetí po určitou dobu. V Escortu se jeden tým musí pohybovat vedle vozíku a pomáhat mu po mapě, zatímco druhý tým se brání a snaží se jej zastavit. Hybridní režim je jednoduše kombinací Assaultu a Escortu, s alespoň jedním záchytným bodem a poté s kurzem užitečného zatížení. Bez ohledu na režim se týmy skládají ze šesti hrdinů. Hrdinové jsou ve třech třídách: tank, podpora nebo poškození. Dobrý tým je v Overwatch důležitý a vyžaduje, abyste používali kombinaci každé třídy – tým všech poškození nebude schopen žít dostatečně dlouho na to, aby si udělal velkou pauzu proti týmu s tanky a léčiteli. Právě tato myšlenka týmové rovnováhy je tak obrovskou součástí Overwatch. Velká část této rovnováhy pochází z toho, že si hráči vybírají hrdiny, se kterými jsou nejsilnější, a vy máte určitou míru flexibility při změně na jiného hrdinu, pokud to hra vyžaduje.

Overwatch

Specializace: Spousta rolí na výběr

Tato myšlenka rolí nebo „specializací“ je součástí toho, co mnozí hráči na Overwatch pravděpodobně milují – ale je to také největší kritika, kterou ke hře máme. Většina hráčů je umístěna do slotů, kde hrají převážně jeden typ třídy, a dokonce i v rámci této třídy často pouze sadu dvou nebo tří hrdinů. Například, jeden by mohl hlavní podporovat a hrát pouze Lucio, Mercy a Ana. Tato myšlenka může být omezující, protože po určitém okamžiku vám pravděpodobně omrzí hodiny, na které jste se zaměřili, a poté, co do těchto kurzů investujete tolik času, je také hodně práce se z nich odstěhovat a naučit se úplně novou sadu. Nejen to, ale v rámci kompetitivní hry mohou být lidé extrémně zlí, pokud nehrajete třídu, kterou znáte, nebo nepodáváte takový výkon, jaký od vás ostatní lidé, se kterými hrajete, očekávají. To znamená, že Overwatch je úžasný díky své rozmanitosti hrdinů. Aktuálně je jich na výběr 30, což znamená spoustu rozmanitosti, unikátních schopností a speciálních ultimátů. Ať už chcete být rychlý střelec, který umí přetáčet čas a házet bomby, nebo obří křeček, který se dokáže proměnit v kouli, válet se a rozbíjet věci, pro každého je tu něco. Kromě rychlé hry a soutěživosti je zde také arkádový režim, který se střídá různými styly hry. To může zahrnovat zachycení vlajky, kouli Lucio, tajemné hrdiny, 3 vs. 3 náhodné hrdiny a další. Arcade je nejméně konkurenceschopný ze všech herních režimů, ale může být také nejvíce nepředvídatelný.

Hratelnost: Zábavná, rychlá a vyvážená

Ať už hrajete rychlou hru, kompetitivní vytváření zápasů nebo arkádu, ovládání a přestřelky v Overwatch jsou plynulé. Pohyby jsou citlivé a pevné, zbraně jsou přesné a schopnosti hrdinů jsou jedinečné s přímým a bezprostředním dopadem na hru. Blizzard se také snaží udržovat věci čerstvé, vydává nové hrdiny a mapy v průběhu roku a udržuje rovnováhu mezi hrdiny. Pokud hledáte soutěžní hru s důrazem na týmovou hru, Overwatch je velmi dobře zpracovaná hra.

Blizzard se také snaží udržovat věci čerstvé, vydává nové hrdiny a mapy v průběhu roku a udržuje rovnováhu mezi hrdiny.

Overwatch

Grafika: Stylizované bytosti s jasnými barvami

Overwatch má jedinečný vzhled a dojem, který se skládá ze směsi jasných barev a mírně kreslených postaviček. Funguje to dobře pro hru, která může být někdy vizuálně chaotická, zejména pro nové hráče. Ale modely vypadají uhlazeně a každá z postav má pocit, že zapadá do stejného světa. Mapy jsou také odlišné a vizuálně zajímavé, se spoustou skvělých detailů. Kromě toho všeho Overwatch nabízí také různé skiny a další herní kosmetiku. Hraním hry můžete vydělávat loot boxy, nebo pokud chcete, můžete utrácet peníze a kupovat konkrétní skiny. Celkově je Overwatch graficky čistou hrou s nádechem uměleckého vkusu.

Modely vypadají elegantně a každá z postav má pocit, že zapadá do stejného světa. Mapy jsou také odlišné a vizuálně zajímavé, se spoustou skvělých detailů.

Cena: Spousta obsahu za cenu, ale lepší s přáteli

Overwatch aktuálně stojí 19,99 $ od Blizzardu, pokud si koupíte Standard Edition pro PC. S ohledem na množství obsahu ve hře a znovuhratelnost stojí Overwatch za tu cenu. Strávili jsme hraním hry stovky hodin, protože soutěživost by se mohla stát návykovou. Může přijít bod, kdy to může být stresující. Nakonec, pokud chcete z Overwatch vytěžit maximum za cenu, je nejlepší si hru koupit, pokud máte přátele, kteří také chtějí hrát. Mnohem více zábavy si užijete při hraní s lidmi, které znáte, než při hraní s cizími lidmi na internetu. To může také pomoci vyhnout se určitému stresu z týmové online hry.

Soutěž: Další možnosti hry zdarma

Overwatch velmi připomíná oblíbený Team Fortress 2 od Valve, ale v této době je Team Fortress 2 mnohem starší hrou. Nicméně je to stále zábavné, s třídami hrdinů a je to střílečka z pohledu první osoby s méně konkurenčním náskokem. Paladins je další týmová střílečka z pohledu první osoby. Má také třídní systém hrdinů, z nichž každý má jedinečné schopnosti. Ve skutečnosti je Paladins v podstatě Overwatch, ale vytvořený jiným studiem a vytvořený tak, aby bylo možné hrát zdarma. Pokud tedy máte zájem o Overwatch, ale nemůžete si dovolit cenu, Paladins je skvělá volba, která stojí za to vyzkoušet.

Konečný verdikt

Zábavná týmová střílečka s jedinečnými hrdiny a spoustou znovuhratelnosti. Overwatch je dobře vyrobená a vybroušená hra s řadou herních režimů a hrdinů, ze kterých si můžete vybrat, a spoustou znovuhratelnosti. Jeho zaměření na soutěž a týmovou hru však může znamenat, že hra může být stresující. Pro některé bude tato kompetitivní hratelnost zábavná a návyková, pro jiné však může být zdrcující.

brejle

• jméno výrobku

Overwatch (PlayStation 4)