Recenze Tropico 6: Oppressing A Tropical Paradise

27 de Duben de 2022
Tropico 6 HeroSquare eff71354bd8a43cf840c436841fc20ab

Tropico 6 nastavuje nový standard pro městské simulátory. Díky skvělému příběhu, věrnému pomocníkovi a nečekaným zvratům je Tropico 6 snadno jednou z nejlepších her minulého roku na budování měst.

Tropico 6

Tropico 6

Nečekal jsem tak zajímavou herní scénu. Osoba ve vojenské uniformě sedí u fanouška a tweetuje nad sklenkou likéru: čas vrátit se do práce. A poté, co vystoupil na pódium a dokončil skvělý projev, dav jásal. Odtud se úvodní cutscéna stává šílenější a nakonec vyvrcholí nestydatou krádeží Sochy Svobody, která se napůl potopí v karibském přístavu. Toto je báječná úvodní cutscéna k Tropico 6, vydaná v roce 2019 společnostmi Kalypso Media a Limbik Entertainment. Přiznám se, že jsem nikdy nehrál žádnou z předchozích her Tropico, které byly vyvinuty částečně s Haemimont Games namísto Limbik Entertainment. Nicméně tento úvod mi rozhodně zvedl obočí – a moje intriky pro tuto hru. Strávil jsem 20 hodin (a stále počítání) zkoušením všeho, co hra nabízí. Čtěte dále a zjistěte, jak si stojí v porovnání s ostatními na našem seznamu nejlepších her pro budování měst.

Tropico 6

Děj: Historie ve výrobě

Hra začíná tím, že váš nejstarší – a nejvěrnější – asistent Penultimo vám začne ukazovat lana prostřednictvím tutoriálu. Je nezbytně nutné, abyste se zúčastnili tohoto tutoriálu, protože existuje mnoho, mnoho pohyblivých částí řízení diktatury souostroví. Podobně jako u jiných městských simulátorů, které jsem hrál, toto vám dává předmluvu k různým scénářům. Na Tropico 6 je skvělé, že tyto scénáře hrajete, abyste si přehráli historii. Namísto toho, aby vám Tropico 6 jen uvaloval nějaké cíle, přehrává různé body v historii vašeho národa, od budování věznic, ve kterých využíváte trestanecké práce k posílení svých příjmů, až po vydávání ediktů, jako je prohibice, která nutí vaše pracovníky k vyšší produktivitě – a ohrožuje aby z nich udělali rebely. Váš první úvodní scénář zahrnuje vaši přestávku od kolonialismu a vytvoření vlastního národa. Zde vstupuje do hry váš první test: udržet se u moci a zároveň udržet vnější vlády na uzdě. Vaše cíle jsou jednoduché, ale je to efektivní jak pro namáčení prstů u nohou, tak pro zajištění toho, že do hry investujete. Koneckonců, nezávislost na kolonialismu znamená, že můžete vybudovat diktaturu.

Koneckonců, nezávislost na kolonialismu znamená, že můžete vybudovat diktaturu. Jakmile dokončíte úvodní scénář, objeví se dalších šest scénářů, z nichž každý dokumentuje jinou dobu v historii Tropico. Než se objeví další sada, budete muset dokončit tři scénáře. Je to zábavný způsob, jak udržet hráče investovaného do hry, jak tyto scénáře postupují. Všechny obvykle přicházejí s určitými cíli – zatím, za 20 hodin, které jsem strávil testováním Tropico 6, jsem se proměnil v komunistickou diktaturu, přepadl a špehoval spojenecké mocnosti a vybudoval ekonomiku vhodnou pro krále. .

Za 20 hodin, které jsem strávil testováním Tropico 6, jsem se proměnil v komunistickou diktaturu, přepadl a špehoval spojenecké mocnosti a vybudoval ekonomiku vhodnou pro krále.

Výkon: Brilantní a morálně sporný

Zpočátku jsem byl sice trochu pochybný a moje morálka mě přiměla k otázce, zda by mě tato hra bavila. Byť bezohledným diktátorem, který zatýká lidi nebo jim „zařizuje nehody“, znělo zajímavě, zajímalo mě, jak velká část hry bude zahrnovat simulaci budování národů nebo měst a jak moc bude zahrnovat politiku lidských práv. Jak se ukázalo, v Tropico 6 je mnohem víc než jen pouhé budování národa. Jako mnoho městských simulátorů máte na starosti vzdělávání, obchod a daně. Toto není jen stavitel měst – je to spíše stavitel národa a budete se muset potýkat s cizími mocnostmi. Nechte jejich hodnocení schválnosti posunout příliš nízko a mohli byste se vypořádat s vážnými následky.

Toto není jen stavitel měst – je to spíše stavitel národa a budete se muset potýkat s cizími mocnostmi. Na druhou stranu toho dostatečně vybudujte a budete moci vytvářet aliance, která mohou být prospěšná, když začnete mít finanční deficit. Ve svých volebních projevech můžete vinit i různé mocnosti, které mohou utvářet zahraniční politiku. A ano, je velmi snadné zajistit si znovuzvolení a váš věrný parťák Penultimo vám pomůže upravit hlasovací lístky, abyste zajistili vítězství nad soupeřem. Pokud se cítíte opravdu nespokojeni, že někdo měl tu drzost běžet proti vám, nebojte se. Můžete ho také po volbách zatknout, institucionalizovat nebo mu „zařídit nehodu“.

Screen ze hry Tropico 6

Budete také muset čelit ediktům, které mohou pomoci vytvořit nebo zlomit vaši ekonomiku, a to za cenu postavení frakce. Pokud například vydáte daň z bohatství, kapitalistická frakce se rozzuří, zatímco komunistická frakce bude schvalovat šíření bohatství. I když je vytváření strukturovaného obchodu snadné, jsou to právě frakce ve spojení s hodnocením schválení, které může skutečně způsobit zhroucení a spálení vašeho národa. Protože se postupem hrou budete zlepšovat a posouvat se do různých epoch, očekávejte další frakce s dalšími nároky. Může to být trochu křivka učení, ale je to také to, co dělá hru opravdu zábavnou a vzrušující. Koneckonců, když máte požadavky dvou frakcí, budete si muset vybrat: vymyjete dětem mozky v dětském muzeu kapitalistickými ideologiemi, nebo postavíte nemocnici pro komunisty? Ať tak či onak, posílíte postavení jedné frakce na úkor druhé.

Koneckonců, když máte požadavky dvou frakcí, budete si muset vybrat: vymyjete dětem mozky v dětském muzeu kapitalistickými ideologiemi, nebo postavíte nemocnici pro komunisty?

Grafika: Jasná a barevná

Tropico 6 nebude mít grafiku jiných velkých her na trhu, jednoduše proto, že je to městský simulátor, který se zaměřuje spíše na budování národů a obchod než na lidi. Na hratelnosti to nijak neubírá. Naopak — díky inspiraci různými karibskými diktaturami se hře daří v barvách. V žádném případě to není nejúžasnější, ale zářivé barvy ve spojení se zábavnou, chytlavou kubánskou hudbou inspirovanou hudbou přispívá k tomu, že hra je pohlcující a zábavnější.

Tropico 6

Cena: Drahé

Můj největší problém s Tropico 6 není hratelnost, která může kolísat z hlediska obtížnosti nebo že vás vede k tomu, abyste se stali nelítostným diktátorem. I když jsou na trhu i jiné, dražší hry, 50 dolarů za městský simulátor se zdá být trochu moc. Ze hry získáte spoustu herního času, zvláště když sedím u 20 hodin hraní a dokončil jsem pouze dvě mise z celkových sedmnácti. Přesto mě 50 dolarů nutí dvakrát si rozmyslet koupi hry, i když, zvláště když její dva balíčky obsahu: Spitter a Llama z Wall Street také stojí navíc.

Tropico 6

Soutěž: Jiné simulace města

Je opravdu těžké srovnávat Tropico 6 s jinými městskými simulátory jen proto, že hra působí tak jedinečně a autenticky na trhu, který je zahlcen množstvím her na budování města. Dává smysl to porovnat s tím nejnovějším, který jsem také hrál, Cities: Skylines (zobrazit na Steamu). Pokud jde o cenu, Cities: Skylines je rozhodně levnější variantou se základní cenou 30 dolarů ve srovnání s 50 dolary, které budete muset utratit za Tropico 6. To, co vynahradí levnější cenou, mu však chybí v misích. Tropico 6 přichází se vším, co byste mohli chtít, pokud jde o mise, zatímco základní hra pro Cities: Skylines přichází pouze se sandboxovým zážitkem. To může být trochu frustrující, protože za 30 dolarů byste očekávali víc než jen zážitek z pískoviště. Raději utratím těch 20 dolarů navíc za kompletní hru než jen za základ. Pokud chcete obyčejného stavitele města, který vám umožní popustit uzdu kreativitě, pak je Cities: Skylines vaší ideální volbou. Pokud však máte rádi vzrušení z misí, pak je Tropico 6 vaší nejlepší volbou.

Zábavný simulátor budování tropických národů pro začínající diktátory. Tropico 6 je jednou z nejlepších her minulého roku na budování měst. Má zábavnou a rychlou hru, díky které se budete snažit potlačit povstání rebelů, uklidnit požadavky různých frakcí a zajistit, aby všechny světové mocnosti byly vaším nejlepším přítelem. I když je hra drahá, poskytuje hodiny morálně pochybné zábavy.

• jméno výrobkuTropico 6
  • Cena49,99 $
  • Datum vydáníbřezen 2019