Recenze Amazon Kindle Paperwhite (7. generace).

• Není vodotěsný

Cenově dostupný Kindle Paperwhite (7. generace) bude vyhovovat potřebám běžného čtenáře, ale chybí mu vodotěsnost novějšího zařízení.

4

Amazon Kindle Paperwhite (7. generace)

Kindle Paperwhite (7. generace)

Zakoupili jsme Amazon Kindle Paperwhite (7. generace), aby jej náš odborný recenzent mohl důkladně otestovat a posoudit. Pokračujte ve čtení pro naši úplnou recenzi produktu.

Amazon v průběhu let nepřetržitě zaváděl řadu luxusních elektronických čteček. Jeden základ elektronické čtečky však zůstal vyzkoušený a pravdivý: Kindle Paperwhite. Získali jsme jeden a testovali ho přes týden, abychom viděli výhody a zvláštnosti tohoto zařízení. Tato elektronická čtečka 7. generace, která je cenově nejpříznivější z možností, poskytuje všechny základní funkce Kindle, jako je malý design, charakteristický obchod Kindle, aniž by spotřebitele nutil odlehčit jejich peněžence.

Design: Trochu neohrabaný, ale celkově elegantní

S rozměry 6,7 palce x 4,6 palce x 0,36 palce (HWD) je Kindle Paperwhite dostatečně malý, aby se vešel do kabelky. Je to trochu na těžší straně, váží 7,2 unce. Zpočátku to není velký problém, ale při delším držení se může stát problémem. Plastový rámeček je kolem obrazovky vyvýšený, což mu dodává trochu neohrabanější design, ale snižuje pravděpodobnost, že se omylem dotknete obrazovky a překlopíte stránku bez úmyslu. Nabíjecí port micro USB a tlačítko napájení umístěné na spodní straně zařízení jsou jediné plug-iny na celém zařízení. Trochu vyčnívají, ale to neovlivňuje používání zařízení – pouze to ubírá na elegantním designu.

Kindle Paperwhite (7. generace)

Nastavení: Rychlé a snadné

Kromě samotného Paperwhite je jedinou další položkou, se kterou e-čtečka přichází, micro USB kabel pro nabíjení kdekoli. Bylo by hezké pořídit si nástěnný plug-in, ale není to velký problém, protože se jich doma pravděpodobně povaluje spousta. Nastavení elektronické čtečky se ukázalo jako jednoduché a snadné. Listuje obecnými nastaveními, jako je výběr jazyka, nastavení účtu Amazon – nebo jeho vytvoření – a připojení k WiFi. Po překonání tvrdých nastavení Amazon filtroval další nastavení, jako je Goodreads, účty sociálních médií a rodičovská nastavení. Ty jsou volitelné, takže pokud se chcete pustit do čtení a přemýšlet o přidání účtu Goodreads, můžete k těmto funkcím kdykoli později přistupovat pomocí tlačítka Nastavení na domovském rozhraní.

Stažení knihy na Paperwhite je velmi snadné a uživatelsky přívětivé. Na konci nastavení nabízí Paperwhite výukové obrazovky, které zákazníkovi ukazují, co všechno je na domácím rozhraní a jak jej používat. I když je toto domácí rozhraní přeplněné, usnadňuje rozlišování mezi sekcemi. Celkově nám nastavení Paperwhite zabralo asi 10 minut, než jsme mohli začít surfovat po Kindle Store a hledat nějaké dobré knihy.

Displej: Mnoho možností přizpůsobení

Kindle Paperwhite má šestipalcovou obrazovku s 300 pixely na palec (ppi), která slibuje jasné a ostré čtení, které nebude namáhat oči. Paperwhite nabízí 10 stylů písma – včetně jednoho nazvaného OpenDyslexic, který je určen pro osoby s dyslexií – a pět různých nastavení tučnosti. To vše vede k ostrým a jasným slovům na celé stránce bez zkreslení. Díky vestavěným LED světlům nabízí také 24 úrovní jasu, takže můžete číst v zatemněném letadle. Ani čtení u bazénu nebude těžké, protože Paperwhite dobře zvládá odlesky ze všech úhlů a nezabrání čtení na přímém slunci. Všechny tyto možnosti vytvářejí skutečně přizpůsobitelný zážitek, ze kterého nebudou bolet oči. Na tomto zařízení jsme testovali i komiksy. I když je můžete číst jasně, komiksy se zobrazí pouze v různých odstínech šedé a velikost stránek se ne vždy dobře měří. Protože většina komiksů obsahuje živé barvy, snižuje to celkový zážitek ze čtení. Na tomto zařízení jistě můžete číst grafické romány a mangy, ale pro komiksy to není ideální.

Kindle Paperwhite (7. generace)

Knihy: Spousta možností

Stažení knihy na Paperwhite je velmi snadné a uživatelsky přívětivé. Jednoduše přejděte do obchodu Kindle nebo Goodreads a tam si můžete vybrat knihu, která vás lechtá. Na Paperwhite se nám opravdu líbilo, jak je propojený s ostatními aplikacemi. Například Goodreads je samostatná aplikace (také vlastněná Amazonem), která uživateli umožňuje vidět recenze knih, průměrné hodnocení hvězdičkami a komentáře od ostatních. Knihu si můžete přidat do „Seznamu četby“, a až budete připraveni, uloží se přes Goodreads na vaši domovskou obrazovku. Poté na něj jednoduše klepnete a spojí vás s obchodem Kindle Store pro nákup. Samotný Kindle Store je velmi snadno ovladatelný. Zadejte knihu, kterou si chcete koupit, a stejně jako aplikace Amazon nebo verze pro počítače se zobrazí výsledky. Jednou menší nevýhodou, kterou jsme zaznamenali, bylo, že se klávesnice registrovala pomalu a nerozpoznala některá tlačítka, na která jsme klepali. Zpomalení rychlosti psaní nám pomohlo ujistit se, že se stisknuté klávesy registrovaly.

Kindle Paperwhite (7. generace)

Na stránce knihy si můžete stáhnout knihu dle vlastního výběru. Průměrná e-kniha má méně než 10 MB, takže nebudete muset dlouho čekat. Byli jsme schopni stáhnout a začít číst knihy během minuty. Jedna rychlá a důležitá poznámka – Paperwhite potřebuje Wi-Fi připojení, aby mohl nakupovat a stahovat knihy. Je to menší nepříjemnost, pokud jste na cestách a vidíte knihu, která se vám líbí. Když jsme to testovali proti našim místním knihovnám, zjistili jsme, že formát EPUB (nejběžnější formát e-knih) není nativně podporován. Budete si muset stáhnout software jako Calibre a převést jej do formátu MOBI, který jsou Paperwhite a další zařízení Kindle schopna číst.

Rodičovská kontrola: Udržujte malé děti v bezpečí

Na stránce Nastavení mohou rodiče nastavit ovládací prvky, aby jejich děti neměly přístup k aplikacím a v knihách. Tyto ovládací prvky mohou omezit přístup k webovému prohlížeči, Kindle Store a Goodreads. Jedna pěkná funkce, kterou Paperwhite obsahuje, je aplikace „Kindle FreeTime“. Pomocí FreeTime mohou rodiče nastavit čtenářské cíle, odznaky a ocenění za čtení knih. Jednoduše si vytvořte profil, přidejte nějaké knihy a nastavte si čtenářské cíle. Odtud mohou rodiče na jednoduchém rozhraní sledovat, jak jejich děti čte a jaké jsou jejich cíle – a zároveň zajistit, aby si nekupovaly knihy navíc!

Skladování: Mohlo by to být lepší

Vyzkoušeli jsme 4GB Paperwhite. Když jsme zkontrolovali úložiště na kartě Nastavení, všimli jsme si, že 1 GB je již zaplněno softwarem a hardwarem pro zařízení. To se může zdát jako obrovský kus úložiště pro Kindle, zejména proto, že nemůžete použít kartu microSD, ale když vezmeme do úvahy průměrnou velikost souboru e-knih, jeden GB dat stále pojme přibližně 1 100 knih. To je více než dost na to, abyste mohli nosit knihovnu na cestách. I když bychom rádi viděli, že pojme o několik gigabajtů více úložného prostoru, nejedná se o žádný kompromis. Pokud se začne zaplňovat, můžete knihy ze zařízení odstranit klepnutím, podržením obálky knihy na rozhraní a stisknutím tlačítka „Odebrat ze zařízení“. Pro ty, kteří používají Audible a preferují audioknihy, mějte na paměti – tento model Paperwhite není kompatibilní s Audible.

Kindle Paperwhite (7. generace)

Životnost baterie: Čtení dní

Kindle jsou pověstné svou výdrží baterie a při testování tohoto konkrétního Paperwhite musíme souhlasit. Jakmile jsme se dostali přes počáteční nastavení, testovali jsme jej v průběhu týdne několik hodin denně a hráli jsme si s funkcemi čtení, Wise Words a Experimental Browser. Zdá se, že čtení Paperwhite vůbec nevybíjí baterii. Při testování Wise Words a prohlížeče se však baterie na náš vkus vybíjela příliš rychle. Rozhodně zůstaňte u čtení na Paperwhite, pokud můžete. Při veškerém používání jsme po týdnu klesli na 37 %. Bez nabití to určitě vydrží déle, ale jakmile zohledníte používání aplikace, baterie se vybíjí příliš rychle. Paperwhite tvrdí, že nabíjení trvá přibližně čtyři hodiny, ale všimli jsme si, že to trvalo méně než dvě hodiny.

Kindle Paperwhite (7. generace) je skvělá elektronická čtečka pro někoho, kdo chce jen úplné základy. Úplné vypnutí obrazovky také prodloužilo životnost baterie. Jedna věc, kterou je třeba poznamenat, Paperwhite inzeruje knihy, když stisknete tlačítko napájení namísto vypnutí. Zpočátku to není velký problém. Jak jsme to však neustále testovali, byly stále nepříjemné, zvláště když jsme chtěli knihy bez reklam. Stisknutím a podržením vypínače po dobu pěti sekund se Paperwhite vypne, ale ušetří vás nežádoucí reklamy.

Cena: Ideální pro základy

Starší model Kindle Paperwhite, který stojí méně než 100 dolarů, má velmi rozumnou cenu, zejména s ohledem na cenu některých dalších, těžších modelů, které stojí více než 200 dolarů. I když se nedodává se všemi zvonky a píšťalkami, které mohou mít jiné modely jako vodotěsnost, pro základní elektronickou čtečku je to víc než trik. Mějte na paměti, že tento Paperwhite existuje od roku 2015, takže je velmi pravděpodobné, že jej Amazon ukončí poté, co vyprodá svůj poslední kousek zásob.

Kindle Paperwhite (7. Gen) vs. Kindle Paperwhite (8. Gen)

Amazon nedávno představil nový model Paperwhite Kindle, a tak jsme oba porovnali, abychom zjistili, který z nich stále kraluje jako vládce základních elektronických čteček. Zatímco starý design Paperwhite je trochu neohrabaný, nový Paperwhite má elegantnější konstrukci. Nový model má také vodotěsné vlastnosti – pěkná kvalita, kterou starší model postrádá. Konečně, nový Paperwhite má také více úložiště, pojme 8 GB ve srovnání se 4 GB staršího modelu. Cena je o něco vyšší, 8. generace Paperwhite vás stojí kolem 100 $, což není velká částka, ale může být zbytečná, pokud nepotřebujete funkce, které nabízí. Pokud prostě hledáte elektronickou čtečku do kufru nebo na ranní dojíždění, nebo potřebujete jednoduchou pro základní potřeby bez cenovky, pak vám postačí starší model. Plážová destinace, kam letíte, však může vyžadovat vodotěsné schopnosti a v takovém případě bychom určitě doporučili utratit dalších 20 $ za novější model. Přečtěte si další recenze nejlepších elektronických čteček, které lze zakoupit online.

Skvělé pro základy, ale ve srovnání s konkurencí chybí některé funkce.Kindle Paperwhite (7. generace) je skvělá elektronická čtečka pro někoho, kdo chce jen samé základy. Cena je jedním z největších lákadel, ale pokud hledáte více funkcí, jako jsou vodotěsné schopnosti a větší úložiště, možná budete chtít utratit o něco více za vyšší model.

Podobné produkty, které jsme recenzovali:

• Amazon Kindle (2019)
  • Amazon Kindle Paperwhite (2018)