Recenze Kindle Oasis (2019).

• IPX8 vodotěsný, aby odolal stříkající vodě a ponoření
  • Fyzická tlačítka pro otáčení stránek
  • Pro poslech Audible povoleno Bluetooth
  • Možnost mobilního připojení

• Drahé ve srovnání s podobnými čtečkami elektronických knih
  • 20 $ navíc za verzi bez reklam

Oasis je cenná marnotratnost. Displej s nastavitelnou teplotou barev vytváří teplo podobné papíru a rukojeť na zadní straně hladkého hliníkového těla umožňuje pohodlné používání jednou rukou po celé hodiny.

4.2

Amazon Kindle Oasis 2019

Kindle Oasis (2019)

Zakoupili jsme Amazon’s Kindle Oasis, aby jej náš odborný recenzent mohl důkladně otestovat a posoudit. Pokračujte ve čtení pro naši úplnou recenzi produktu.

Pokud jde o čtečky elektronických knih, zákazníci mají z čeho vybírat. Se základními možnostmi pod 100 $ je Kindle Oasis vážnou marnotratností. Za své peníze získáte všechny nejlepší funkce, které čtečka elektronických knih nabízí, v prémiovém balení, které žádný jiný Kindle nenabízí. Pokračujte ve čtení, abyste zjistili, zda si myslíme, že tyto prémiové funkce za ty peníze stojí.

Kindle Oasis (2019)

Design: Perfektně se hodí pro použití jednou rukou

Kindle Oasis má hladké hliníkové tělo ve dvou barevných variantách, Graphite Silver a Champagne Gold. Klínovitý úchop na zádech vybízí k úchopu jednou rukou. Díky klínu je zařízení na jedné straně o 5 mm silnější, ale stále je tenčí než iPhone v pouzdře. Pár milimetrů navíc na jedné straně nezmění nikoho jiného než ty nejminimalističtější lehké cestovatele. Má rozměry 5,6” x 6,3”, o palec širší než Paperwhite, aby umožnil velký rámeček. Snadno jsme ho vměstnali do batohu nacpaného oblečením. Funkčně se nám líbilo přidání gripu. Klín přirozeně přesouvá váhu zařízení do vaší dlaně pro pohodlné uchopení. S tak hladkou zadní stranou je hezké mít malou drážku, na které se můžete držet, a zjistili jsme, že je pro dlouhé čtení pohodlnější než Paperwhite.

Cena 250 USD za verzi s reklamami je Oasis drahá, ale je to naše první volba oproti předchozí generaci Paperwhite. Vodotěsný Kindle Oasis s hodnocením IPX8 pro ochranu před 6 stopami vody po dobu jedné hodiny je vyroben tak, aby vydržel čtení u bazénu, pády ve vaně a polití. Obracení stránek přejížděním stále funguje, ale i přes hodiny a hodiny používání Kindle stále omylem zvýrazňujeme a děláme si poznámky. Fyzická tlačítka pro otočení stránek to zcela eliminovala a jsou uspokojivě klikací a pohodlně umístěná na širokém rámečku na straně, takže ruce pryč od displeje. Čtenáři pro leváky mohou otočit zařízení a získat téměř identický zážitek. Všechno na sestavě Kindle Oasis působí promyšleně.

Displej: Konečně nastavení teploty barev

S poměrně velkým displejem s vysokým rozlišením, 7” a 330 ppi, Oasis pěkně vyvažuje přenosnost malého zařízení s pohodlím velké obrazovky. Skleněná zástěna je odolnější proti rozmazání než plastem potažená Kindle Paperwhite a nový model přidal úpravu teploty barev. 25 LED trvale osvětluje obrazovku i kolem okrajů. Teplotu světla lze naplánovat tak, aby se postupně měnila kolem východu a západu slunce, nebo aby se měnila ručně v určitý čas. V nejteplejším místě má displej jemný jantarový vzhled podobný režimu noční směny na iOS. I přes den jsme využívali regulovatelné teplo. Přibližně na úrovni 13 má Oasis měkký, téměř bílý vzhled skutečného papíru. Je to jemná změna, ale přechod z Oasis s mírně teplejší obrazovkou na poměrně drsnou bílou u Paperwhite usnadňuje ocenit rozdíl. Amazon se chlubí, že Oasis má „nejnovější technologii e-ink“, ale nikdy nevysvětluje, co to vlastně je. Předchozí generace měla E-ink Carta HD. Bez ohledu na technologii překreslení e-ink zabere jen chvilku a na zařízení příliš nebliká.

Kindle Oasis (2019)

Nastavení: Připojte účty a začněte číst

Nastavení Kindle Oasis je rychlé, výběr jazyka, připojení k Wi-Fi a přihlášení k účtu Amazon zabere jen pár minut. Volitelně se můžete připojit k Goodreads, ale na začátku procesu nejsou nutné žádné další kroky. Okamžitě můžete začít vybírat knihy z knihovny Kindle nebo obchodu, které chcete číst.

Ekosystém: Amazon se nedá rovnat

Ať se vám to líbí nebo ne, Amazon dominuje prostoru elektronických knih. Amazon vlastní Goodreads, největší web pro recenze knih a katalogy. Integrace Goodreads na Oasis vám umožňuje aktualizovat váš pokrok v knize, sdílet citáty, označovat nové knihy jako Chci číst a další. Všechny možnosti Goodreads jsou snadno dostupné z hlavního panelu nabídky Oasis a každá kniha vám po klepnutí nabízí několik možností souvisejících s Goodreads. Integrace mezi těmito dvěma je velmi dobře provedena.

Integrace Goodreads na Oasis vám umožňuje aktualizovat váš pokrok v knize, sdílet citáty, označovat nové knihy jako Chci číst a další. Kindle Oasis s podporou Bluetooth se dobře spáruje s Audible, ke kterému lze přistupovat z nabídky Obchod. Za zmínku stojí, že zde není 3,5mm jack, takže budete muset použít Bluetooth sluchátka. Naší stížností v této oblasti je, že čtečky elektronických knih Amazon stále nepodporují audioknihy z Overdrive nebo Libby (ačkoli je k dispozici standardní podpora elektronických knih). Prodejny Audible a Kindle, integrace knihovny s Libby a Overdrive a Kindle Unlimited poskytují zdánlivě nekonečné možnosti. Nenasytní čtenáři budou mít přístup k většímu obsahu, než kdy mohli konzumovat.

Skladování: Dvě možnosti velikosti

S možnostmi 8 GB a 32 GB má Oasis dostatek místa, aby uspokojil potřeby téměř každého. 6 GB, které má uživatel k dispozici v 8GB modelu, je dostatečně prostorných pro zhruba tři tisíce e-knih, ale audioknihy jsou mnohem větší (Audible odhaduje jejich velikost souboru na 30 MB za hodinu). Za předpokladu průměrné délky knihy 10 hodin naše matematika naznačuje, že můžete pojmout přibližně 20 audioknih o velikosti 8 GB nebo 100 audioknih o velikosti 32 GB. Pokud posloucháte hodně audioknih, možná budete chtít pohodlí větší velikosti, ale pokud nepotřebujete mít v zařízení velkou audioknihovnu, snadno vám projde menší velikost.

Baterie: Vysoce variabilní v závislosti na uživateli

Amazon odhaduje, že Kindle vydrží na jedno nabití až šest týdnů, ale většina čtenářů tak dlouho nevydrží ani baterie. Čtení déle než 30 minut denně, indexování nově stažených knih, ponechání zapnuté Wi-Fi nebo Bluetooth a dokonce i změna jasu, to vše se zkrátilo na tento šestitýdenní odhad. Díky indexování lze prohledávat všechny stažené knihy, ale skutečně snižuje životnost baterie a nelze ji deaktivovat. Abychom otestovali, jak by podle nás průměrný čtenář zařízení používal, nastavili jsme jas na 16, teplo na 14 pro špinavě bílý zážitek ze skutečného papíru a vypnuli Wi-Fi, protože ji potřebujete, jen když je čas. ke stažení nové knihy. S tímto nastavením nám baterie vydržela něco málo přes 15 hodin. Lidé s pravidelnými čtenářskými návyky budou muset nabíjet každých 7-10 dní. Zařízení se plně nabije za méně než tři hodiny pomocí micro USB.

Cena: Stojí za marnotratnost

Cena 250 USD za verzi s reklamami je Oasis drahá, ale je to naše první volba oproti předchozí generaci Paperwhite. Vynikající kvalita sestavení, sada funkcí a materiály stojí za peníze, a proto je to naše nejlepší marnotratnost.

Kindle Oasis

Kindle Oasis vs. Nook GlowLight Plus

Alternativou Barnes & Noble k Oasis je Nook GlowLight Plus s cenou 200 $. The Nook nenabízí obrovský ekosystém Amazonu, ale má velmi robustní knihovnu pro každého, kdo chce obejít virtuální monopol Amazonu. Barnes & Noble má také stovky kamenných obchodů po celých Spojených státech, kde si zákazníci mohou sami vyzkoušet zařízení Nook nebo získat podporu pro své nákupy.

Nejlepší marnotratnost.Pokud vás rozdíly mezi Paperwhite a Oasis osloví, Oasis za tu cenu stojí. Nastavení teploty barev vnáší do displeje tolik potřebné teplo a díky pohodlnému uchopení a fyzickým tlačítkům pro otáčení stránek je pro nás snazší než kdy jindy ztratit se na hodiny v dobré knize.

Kindle Oasis 2019

Amazonka

• MPN