Recenze Kobo Nia

• Dlouhá výdrž baterie
  • OverDrive pro možnosti knihovny

• Špatný design e-knihovny
  • Nižší hustota pixelů displeje
  • Omezené nabídky e-knih a možnosti OverDrive
  • Není vodotěsný

Kobo Nia je exkluzivní elektronická čtečka Walmart, která skutečně zdůrazňuje možnosti a přizpůsobení zobrazení. I když existují některé nevýhody, jako je omezený prodej a nabídky elektronických knih, možnost OverDrive může tyto nedostatky někdy vyrovnat.

3.5

Kobo Nia

Kobo Nia E-Reade

Kobo Nia e-Reader jsme zakoupili, aby jej náš odborný recenzent mohl důkladně otestovat a posoudit. Pokračujte ve čtení pro naši úplnou recenzi produktu.

Miluji knihy, ale když si balím kufry na dovolenou, vždy se snažím maximalizovat místo v příručním zavazadle. Kobo Nia sice nepřichází se spoustou přepychových doplňků, ale funguje jako základní, kompaktní elektronická čtečka, kterou si můžu za běhu strčit do tašky. Díky displeji ComfortLight a 8GB paměti je snadné vzít si knihovnu na cesty. Elektronickou čtečku jsem používal týdny testování a užíval jsem si snadného půjčování OverDrive a obecné přenositelnosti.

Design: Tenký a lehký

Kobo Nia je neuvěřitelně lehký s hmotností pouhých 6,06 uncí, takže jej lze snadno přenášet kamkoli. Jeho plastové černé pouzdro je trochu na robustní straně a volí hranatější přístup ke svému designu. Na funkci mu to neubírá, ale působí trochu neohrabaně. S rozměry 6,3 x 4,4 x 0,4 palce (HWD) je to také neuvěřitelně malá elektronická čtečka, která se perfektně hodí do batohu nebo tašky.

E-čtečka Kobo Nia

Displej a čtení: 212 ppi poskytuje čistý text

Kobo Nia s 212 ppi nemá nejhorší hustotu pixelů na trhu, i když není tak vysoká jako někteří soupeři. Antireflexní displej Carta E Ink také nabízí rozlišení 1024 x 758, které nabízí snadné čtení pro oči. Zlatý standard je v dnešní době kolem 300 ppi, ale realisticky jsem nedokázal rozlišit mezi 212 ppi a 300 ppi na Kindle Oasis.

Budete moci číst hodiny a držet se téměř jakékoli knihy, ale na rozdíl od Kindle nebudete moci využít úložiště pro audioknihy. Když jsem si stále hrál s Kobo Nia, jedna z funkcí, která mě zasáhla, bylo použití ComfortLight zařízení. I když je to jediné světlo a není tak luxusní jako ComfortLight PRO, které nabízí Kobo Clara a další e-čtečky z rodiny Kobo, ComfortLight je dostatečně jasný na to, abych mohl číst ve tmě, aniž bych rušil svou spící starší kočku, na kterou si troufám. neprobudit se. Skvělé je také to, že displej mi umožnil rozjasnit nebo ztlumit ComfortLight jemným přejetím po levé straně obrazovky. Namísto stisknutí horní části elektronické čtečky mi pokyny řekly, že mám stisknout uprostřed, aby se zobrazila nabídka. Nejprve jsem si myslel, že je to opravdu hloupé. Většina mých zkušeností s elektronickou čtečkou se točila kolem stisknutí horní části obrazovky pro otevření nabídky, kdykoli jsem si potřeboval prohlédnout knihkupectví, vybrat si novou knihu nebo zkontrolovat své místo. Kobo mi dal pokyn, abych klepnutím na střed obrazovky otevřel nabídku – a co je důležitější, možnosti přizpůsobení. Myslel jsem, že se mi bude hnusit, jak jsem musel stisknout střed obrazovky. Postupem času jsem si tuto funkci velmi oblíbil. Bylo snadné si jej zapamatovat a zabránit náhodným úpravám přizpůsobení obrazovky. Musel jsem jít zvlášť, abych našel písmo z 12 stylů a 50 návrhů písem, abych našel ten, který mi vyhovoval. A na rozdíl od Kindle jsem nemohl zvětšit nebo zmenšit velikost písma přejetím prstů. Všechna přizpůsobení vyžadovala samostatnou stránku.

E-čtečka Kobo Nia

Obchod a software: Uvedení Kobo do OverDrive

Místo toho, aby se Kobo Nia díval na obálky knih a procházel je, uvádí knihy s autorem a procentem přečtení. Díky tomu můžete snáze pokračovat tam, kde jste přestali, a můžete knihy roztřídit podle autorů, žánrů a názvů. Jedna z nejlepších funkcí, kterou jsem si zamiloval, byla aplikace OverDrive na Kobo Nia, která vám umožňuje připojit se k funkci online knihovny a prohlížet knihy prostřednictvím vestavěné funkce Wi-Fi. Můžete si vybrat buď z místní knihovny, nebo z online databáze. Zkontroloval jsem různé názvy a byl jsem nadšený, že vidím nepřeberné množství možností, od memoárů Michelle Obamové až po nejnovější román Colsona Whiteheada. Zhlédnutí knihy mi umožnilo patnáct dní ji přečíst. Po patnácti dnech automaticky zmizí z rozhraní Kobo.

Antireflexní displej Carta E Ink také nabízí rozlišení 1024 x 758, které nabízí snadné čtení pro oči. Jakmile jsem se dostal přes hlavní tituly, obskurnější tituly nebyly dostupné. I když jsem si chtěl přečíst nejnovější román Tonyho Horwitze, nebyl na OverDrive, což znamenalo, že jsem si ho musel koupit. Nepříjemnější byla skutečnost, že na rozdíl od svého konkurenta, Kindle, mi Kobo Nia nabízel pouze jednu knihu za den. Mohl bych se podívat na různé populární tituly a koupit je, ale u většiny těchto knih bych se díval na cenu 5-10 dolarů. A dokonce i tehdy jejich algoritmy upřednostňují opakování stejných knih v rámci jejich omezených kategorií obchodů. Neexistuje také žádná možnost neomezeného čtení, jako je funkce Kindle Unlimited. Pokud jste vášnivými čtenáři, může být ve vašem nejlepším zájmu rozhodnout se pro Kindle. Pokud však rádi podporujete svou místní knihovnu, pouze na základě funkcí knihy vám Kobo Nia nabízí podporu a půjčování na dosah ruky prostřednictvím patnácti různých kompatibilit souborů.

E-čtečka Kobo Nia

Úložiště: Dost dobré pro vaši knihovnu

Díky 8 GB úložného prostoru nabízí Kobo Nia místo až pro 8 000 knih. S sebou si budete moci vzít celou knihovnu. I když je to hodně úložného prostoru, mějte na paměti, že je to smíšené požehnání, protože Kobo Nia zřejmě nenabízí žádnou možnost Audible. Budete moci číst hodiny a držet se téměř jakékoli knihy, ale na rozdíl od Kindle nebudete moci využít úložiště pro audioknihy.

Jedna z nejlepších funkcí, kterou jsem si zamiloval, byla aplikace OverDrive na Kobo Nia, která vám umožňuje připojit se k funkci online knihovny a prohlížet knihy prostřednictvím vestavěné funkce Wi-Fi.

Životnost baterie: Svítí po prvním nabití

Kobo Nia byl nabitý na 50 procent, když jsem ho poprvé vytáhl z krabice. Původně jsem si myslel, že to bude stačit na hodiny, protože jsem chtěl číst hned. S každým prohlížením obchodu Kobo se však výdrž baterie propadla a přistihl jsem se, že se zapojuji již po čtyřech dnech používání. Jakmile jsem nabil naplno a popadl všechny knihy, které jsem chtěl z obchodu Kobo, baterie vydržela docela dobře. Četl jsem 20 hodin a běžím, a baterie se dostala jen na 60 procent. I když se to nemusí zdát moc, chvíli jsem brouzdal po obchodě Kobo. Bez této zátěže způsobené přístupem do obchodu by byla životnost baterie mnohem vyšší.

Cena: Dražší než Amazon

Cena 99 dolarů za základní elektronickou čtečku není špatná, ale musíte zvážit cenu samotných knih. Na rozdíl od Kobo Nia nabízí Amazon Kindle Audible a denní nabídky a neomezené čtení za měsíční poplatek. A pokud si koupíte Kindle s reklamami, náklady to výrazně uhradí. Knihovna OverDrive však přidává hodnotu Nia prostřednictvím bezplatného zapůjčení e-knih. Pokud jste neústupní v tom, že se budete vyhýbat produktům Amazonu a chcete podpořit svou veřejnou knihovnu, pak se Nia stává solidní volbou.

E-čtečka Kobo Nia

Kobo Nia vs. Amazon Kindle (2019)

Většinu času, kdy jsem četl na Kobo Nia, jsem ji neustále srovnával s mým Amazon Kindle (2019). Dává to smysl, protože oba jsou považovány za základní elektronickou čtečku pro své příslušné řádky. Zajímavé je, že jejich hustota pixelů na displeji je zcela odlišná, přičemž taktování Kinde je 167 ppi a Kobo běží na 212 ppi. Při srovnání obou vedle sebe je Nia znatelně ostřejší. Většina jejich specifikací je však stejná. Mají stejný 6palcový antireflexní displej a oba nabízejí podsvícení pro optimalizované čtení v noci a během dálkových letů. Nakonec jde o software, který nabízí Nia a Kindle. Zatímco Kindle nabízí denní nabídky a rozsáhlejší zážitek pro vášnivého čtenáře s Kindle Unlimited, připojení k místní knihovně je naprostá bolest. Nia to obchází a nabízí zážitek z knihovny e-knih okamžitě na zařízení prostřednictvím OverDrive. Díky tomu je Nia skvělou volbou, pokud hledáte příležitostné čtení jednou za čas nebo chcete přímý způsob, jak podpořit místní knihovnu. Pokud však hledáte denní nabídky a neomezený zážitek ze čtení, Kindle je pro vás to nejlepší.

Základní elektronická čtečka, která může čerpat z vaší veřejné knihovny.Přes některé malé nevýhody je Kobo Nia skvělou základní elektronickou čtečkou. Knihovna OverDrive, ostřejší hustota pixelů na obrazovce a nastavitelné osvětlení ComfortLight z něj skutečně činí jednu z nejlepších alternativ k Amazon Kindle.

Podobné produkty, které jsme recenzovali:

• Koba Forma
  • Amazon Kindle Paperwhite (7. generace)