Recenze Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53

• Šumivé fotografie při slabém osvětlení

Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 je fantastický fotoaparát pro kupující s omezeným rozpočtem, který pořizuje kvalitní fotografie s lehkostí namířit a stisknout fotoaparát.

4.2

Digitální fotoaparát Kodak PixPro FZ53

Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53

Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 jsme zakoupili, aby jej náš odborný recenzent mohl důkladně otestovat a posoudit. Pokračujte ve čtení pro naši úplnou recenzi produktu.

Digitální fotoaparáty typu Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 čelí tvrdé konkurenci v době, kdy má každý ve svém telefonu slušný fotoaparát. Stále existuje trh pro digitální fotoaparáty základní úrovně, především proto, že nabízejí více možností fotografování, než můžete získat na telefonu, ale neustále se zmenšuje, protože fotoaparáty chytrých telefonů jsou s každou generací sofistikovanější. Vyzkoušeli jsme Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53, abychom zjistili, co tento zaměřovací fotoaparát přináší na stůl a zda je stále životaschopnou možností ve věku všudypřítomných smartphonů.

Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53

Design: Roztomilý design s důrazem na detail

Digitální fotoaparát Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 je překvapivě malý, pouze 3,5” široký, 2,25” vysoký a 0,62” tlustý. Na fotoaparát je neuvěřitelně tenký, není o moc větší než většina telefonů a snadno se vejde do kabelky nebo kapsy, když jste na cestách. Zároveň byl trochu příliš tenký, aby pohodlně padl do ruky. Přední strana je tmavě červená (k dispozici je také černá nebo modrá barva) se stříbrným kovovým kroužkem kolem objektivu a černým gumovým gripem. Zadní polovina fotoaparátu je celá černá, se třemi stříbrnými tlačítky pro napájení, video a ovládání závěrky zastrčenými v pravé horní části šasi.

Toto je ideální volba pro kupujícího, který si hlídá rozpočet a chce jen levný přenosný fotoaparát. Zadní strana má 2,7” LCD obrazovku obklopenou několika funkčními tlačítky a směrovou ploškou pro navigaci dalších funkcí, jako je makro a časovač. Zjistili jsme, že ovládací prvky jsou snadno dostupné a rozvržení intuitivní. Zatímco baterie i SD karta jsou za stejnými dvířky baterie, můžete dvířka otevřít, aniž byste museli vypínat kameru, i když po výměně SD karty se kamera sama vypne. Když je fotoaparát zapnutý, objektiv se vysune a na přední hraně každého válce objektivu jsou stříbrné kroužky. Je to pěkná drobnost, která vykazuje vítanou pozornost k detailu.

Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53

Proces nastavení: Snadné použití

Proces nastavení byl jednoduchý. Vložili jsme baterii, vložili SD kartu do slotu a zapnuli fotoaparát. Po zadání času a data jsme byli připraveni vyrazit. Měli bychom poznamenat, že fotoaparát není dodáván s paměťovou kartou, takže budete muset mít jednu vlastní, abyste mohli ukládat fotografie, a dvířka baterie byla při prvním použití trochu složitější. Poté, co jsme do kamery vložili baterii a SD kartu, zkusili jsme dvířka několikrát zavřít, než to konečně zabralo. Poté, co jsme jej několikrát otevřeli a zavřeli, problém zmizel.

Kvalita fotografie: Krásné fotografie za dobrého světla

Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 nabízí rozlišení od 640 x 480 do 16 MP. Má také možnost ukládat soubory s různými kompresními poměry: normální, jemná a nejlepší. Normal produkuje nejmenší soubory, ale také nejvíce znehodnocuje fotografii. Abychom otestovali kvalitu fotografií na PIXPRO FZ53, fotili jsme v různých nastaveních: fotografie krajiny za jasného dne i v noci, fotografie v interiéru ve světlejších a tmavších místnostech a hráli jsme si s některými scénickými režimy a získali široké panoramatické záběry. Za skvělého světla jsou fotky ostré a krásné. Pořídili jsme několik krajinářských fotografií panoramatu Chicaga za slunečného dne. Všechno bylo krásné a i s roztřesenýma rukama vypadaly detaily ostře. Vyzkoušeli jsme zoom a digitální zoom v podobných podmínkách. Obzvláště působivý je digitální zoom. I při 6x digitálním zoomu jsme stále získali ostré snímky s malým šumem. V noci to bylo složitější. K fotografování stejných fotografií jsme použili scénický režim „noční krajina“, ke kterému opravdu potřebujete stativ nebo jiný stabilizátor nebo ztrácíte velkou přehlednost. To znamená, že když jsme stabilizovali fotoaparát, noční fotografie vypadaly dobře. Také jsme testovali záběry západu slunce v režimu „západ slunce“ a na automatu. Oba záběry vypadaly dobře a poskytovaly různé hloubky ostrosti – „režim západu slunce“ se automaticky zaměřil na slunce v pozadí, zatímco automatické zaostřování na budovy v popředí. Kvalita fotografií se při fotografování v interiéru lišila. Mírně osvětlená místnost vedla ke kvalitním fotografiím, zatímco tmavší místnosti přidaly znatelné zrno.

Zatímco Kodak tvrdí, že PIXPRO FZ53 pořizuje HD video, příšerná kvalita může být i SD. Nezáleží na tom, kolik máte pixelů, pokud je výsledná kvalita obrazu hrozná. Udělali jsme několik záběrů našich koček v interiéru a kvalita byla docela špatná, nepřekvapivá pro levnou zaměřovací kameru, která není navržena pro zachycení pohybu. I když PIXPRO FZ53 nemá stejnou flexibilitu jako mnoho dražších fotoaparátů, je uživatelsky velmi přívětivý. Nabízí také podrobné ovládání prostřednictvím manuálního režimu, který vám umožní snadno upravit expozici a ISO pro každý snímek. Expozice se pohybuje od -2,0 do 2,0 po ⅓ krocích a ISO začíná na 80 a dosahuje až 1600. Pro panoramatické snímky vám Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 umožňuje pořizovat jednotlivé snímky a spojovat je dohromady v softwaru. Začnete prvním záběrem a pak se na displeji zobrazí průhlednost přední hrany tohoto záběru. Průhlednost přizpůsobíte scéně, kterou fotíte, a poté pořídíte další snímek. Obrazová kvalita na panoramatických snímcích se bohužel nevyrovná běžným fotkám. Pokud použijete tento režim, ujistěte se, že nastavení kvality je nejlepší, aby komprese souboru příliš nesnížila kvalitu snímku.

muž fotí s Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53

Kvalita videa: Kodak tvrdí, že je HD, ale ve skutečnosti tomu tak není

Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 pořizuje video v těchto rozlišeních: 1280 x 720 při 30 fps, 1280 x 720 při 15 fps, 640 x 480 při 30 fps a 320 x 240 při 30 fps. Testovali jsme nejvyšší rozlišení a výsledky nebyly příliš dobré. Každý film, který jsme natočili, byl opravdu zrnitý a hlučný. Nebylo to tak patrné, když jsme natáčeli v dobře osvětlené místnosti, ale když jsme šli do tmavší, bylo to opravdu špatné. Detaily byly docela rozmazané i při nastavení, které je technicky HD. Zatímco Kodak tvrdí, že PIXPRO FZ53 pořizuje HD video, příšerná kvalita může být i SD. Nezáleží na tom, kolik máte pixelů, pokud je výsledná kvalita obrazu hrozná. I staré smartphony pořídí mnohem lepší video při stejném nastavení rozlišení. Pokud hledáte vysoce kvalitní HD video, tato kamera není pro vás.

Software: Snadné stahování z fotoaparátu do počítače

Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 má dvě různé primární softwarové funkce: přesun fotografií do počítače a nastavení úprav a speciálních efektů přímo ve fotoaparátu. Import fotografií do iPhoto společnosti Apple byl s PIXPRO FZ53 opravdu snadný – jen jsme připojili USB a zapnuli fotoaparát. Software se okamžitě připojil k fotoaparátu a stáhli jsme fotografie. Fotoaparát lze také připojit přímo k tiskárně pomocí USB (pomocí kabelu USB-micro na USB-B, který není součástí dodávky). Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53 má nějaký software pro úpravu světla. Můžete upravit nastavení barev, oříznout a otočit fotografie nebo povolit redukci červených očí nebo HDR. Nastavení jsou však velmi omezená. Pokud opravdu nepotřebujete dostat fotografii přímo z fotoaparátu do tiskárny, je mnohem lepší provádět jakékoli úpravy na počítači. Za zmínku stojí jedno zábavné prostředí zvané „náčrtek“, které přemění fotografii na ručně kreslený obrázek s bílým pozadím a černými obrysy.

Cena: Skvělý fotoaparát pro kupující s omezeným rozpočtem

MSRP společnosti Kodak pro PIXPRO Friendly Zoom FZ53 je 90 USD, což je v souladu s ostatními základními digitálními fotoaparáty typu point-and-shoot. I když kvalita videa není příliš dobrá, fotoaparát to vynahrazuje kvalitními fotografiemi v levném balení.

Konkurence: Žádné rozlišitelné znaky

Nikon COOLPIX A10: Nikon COOLPIX A10 je základní fotoaparát typu „zaměř a stiskni“ stejně jako Kodak PIXPRO Friendly Zoom FZ53. COOLPIX A10 má ceníkovou cenu 75 $, což je v souladu s PIXPRO FZ53. Coolpix trpí velkou prodlevou mezi focením, což je velký problém. Je také větší než PIXPRO FZ53, takže se hůře strčí do kapsy.

Digitální fotoaparát Sony DSCW800/B 20,1 MP: Digitální fotoaparát Sony DSCW800/B 20,1 MP je velmi podobný modelu PIXPRO FZ53. Jediným rozlišovacím znakem je nárůst v megapixelech, až 20,1 MP pro DSCW800/B. Průměrný fotograf by pravděpodobně nepostřehl rozdíl, pokud se nesnažíte tisknout velké obrázky. Bez intenzivního testu je však těžké rozlišit mezi DSCW800/B a PIXPRO FZ53.

Vynikající zaměřovací kamera za základní cenu.Toto je ideální volba pro kupujícího, který si hlídá rozpočet a chce levný přenosný fotoaparát. Skvěle fotí, snadno se používá a je levná, takže se nemusíte bát, že si zničíte pěkné vybavení, když ho vezmete na kemp nebo na pláž. Pokud nechcete pořizovat HD video, je to skvělá koupě.

Digitální fotoaparát PixPro FZ53

Kodak

• UPC