Recenze Nikon COOLPIX A10

• SD kartu nelze vypnout, když je kamera zapnutá

Nikon COOLPIX A10 usnadňuje pořizování kvalitních fotografií, pokud je dokážete pořídit hned na první snímek, ale kvůli čekací době mezi snímky je používání tohoto fotoaparátu frustrující.

3.5

Nikon Coolpix A10

Nikon COOLPIX A10

Zakoupili jsme fotoaparát Nikon COOLPIX A10, aby jej náš odborný recenzent mohl důkladně otestovat a posoudit. Pokračujte ve čtení pro naši úplnou recenzi produktu.

Nikon COOLPIX A10 je nejnovější z řady základních digitálních fotoaparátů Nikon. Je navržen jako dokonalý kapesní fotoaparát a slibuje vysoce kvalitní fotografie bez křivky učení. Testovali jsme Nikon COOLPIX A10, abychom viděli, jak efektivně tuto roli plní.

Nikon COOLPIX A10

Design: Dobrý pocit s přirozeným ovládáním

Nikon COOLPIX A10 je pěkně vypadající fotoaparát s honosnou stříbrnou přední a černou zadní částí. Je 3,5” široký, 2,25” vysoký, 0,75” hluboký na úzké straně a 1” hluboký na široké straně. Pravá strana fotoaparátu, ta se všemi ovládacími prvky, má zaoblené vyboulení, které roste z 0,75” na 1”, dokonale navržené tak, aby padlo do ruky (kamera by jinak byla příliš úzká, aby se pohodlně držela). Na horní straně fotoaparátu je několik ovládacích prvků – tlačítko zapnutí/vypnutí, závěrka a ovládání zoomu. Na zadní straně uvidíte několik tlačítek, včetně přehrávání, nabídky a videa. K dispozici je také směrový vstup, který slouží k procházení nabídky a umožňuje ovládat blesk, samospoušť, expozici a makro. Pro přístup k SD kartě musíte otevřít prostor pro baterii, což znamená, že ji nelze vypnout bez vypnutí fotoaparátu. Nikon COOLPIX A10 používá standardní baterie AA, takže můžete použít jakoukoli starou baterii, kterou koupíte v obchodě. Po zapnutí fotoaparátu se otevře kryt objektivu a objektiv se vysune z fotoaparátu na maximálně 2 palce. Kamera váží 5,7 unce, což je ta správná váha, aby se cítila robustní, ale ne tak těžká, aby bylo nepohodlné ji používat.

Nikon COOLPIX A10

Proces nastavení: Přímý a jednoduchý

Stejně jako u většiny fotoaparátů typu point-and-shoot je nastavení jednoduché. Právě jsme vložili přiložené AA baterie, vložili SD kartu (není součástí dodávky) a zapnuli. Kamera nás provedla standardním krokem (datum, čas atd.) a poté byla připravena vyrazit. Vymyslet ovládání byla jiná věc. Na zadní straně fotoaparátu je spousta tlačítek, z nichž nejsložitější je tlačítko „scény“. Jakmile jej stisknete, otevře se nabídka s možností automatického výběru scény, řadou možností scén, selektivní barvou, inteligentním portrétem a automatickým režimem. K dispozici je 15 různých scénických režimů, jako je pláž, portrét, noční krajina, sport a domácí mazlíčci. O těch si povíme trochu více v části níže. Tlačítkem nabídky se dostanete k matkám a šroubům fotoaparátu, ale není to nic složitého. Nastavení fotografií a videa je jednoduché a intuitivní. Na zbytek nastavení, kromě datumovky a elektronické odolnosti proti vibracím (EVR), se opravdu nemusíte dívat. EVR je ve výchozím nastavení vypnuto, takže pokud máte roztřesené ruce, je to místo, kam jít.

Nikon COOLPIX A10

Kvalita fotografií: Krásné fotografie s frustrujícím uživatelským zážitkem.

Titulkové číslo každého digitálního fotoaparátu zaměřte a vystřelte v megapixelech a Nikon COOLPIX A10 má poměrně standardní strop 16 MP. Počet megapixelů ale příliš nevyjadřuje kvalitu fotoaparátu ani pořízených fotografií. Vytáhli jsme fotoaparát Nikon COOLPIX A10, abychom zjistili, co dokáže, fotografovat v každém nastavení, na které si vzpomeneme, od nočních krajin po snímky domácích mazlíčků v interiéru. Fotoaparát COOLPIX vytváří kvalitní fotografie ve většině případů. Nejvíce nás zaujala stabilizace obrazu a zoom. V jednom testu jsme dali fotoaparát našemu nejotřesitelnějšímu testeru a nechali jsme ho pořídit fotografii při každé úrovni přiblížení, v rozsahu optického i digitálního přiblížení. I přes jeho roztřesené ruce vyšly fotografie ostré a krásné.

Lesk vysoce kvalitních obrázků rychle mizí, když se díváte na varovný indikátor po dlouhé statické okamžiky. Téměř každý fotoaparát může fungovat dobře za skvělého světla, ale skutečný test je v noci, takže jsme také pořídili několik pozdních nočních fotografií panoramatu Chicaga pomocí scénického režimu „noční krajina“ A10. Našich prvních pár fotek bylo šíleně rozmazaných, dokud jsme to nestabilizovali a získali pěknou večerní scénu. Pořídili jsme také pár fotek západu slunce, a to jak v automatickém režimu, tak v „režimu západu slunce“. Oba režimy odvedly dobrou práci při zachycení scény a režim „auto“ zaostřil na popředí, zatímco „západ slunce“ zaostřil na slunce. Líbil se nám také režim „mazlíčka“, který dal možnost fotografovat souvisle, což je užitečné při pokusu přimět kočku k výkonu. Kromě několika užitečných funkcí však bylo mnoho nastavení nafouklých a mnoho z nich bylo navrženo spíše jako marketingové odrážky než pro jejich užitečnost v reálném světě. Základní zážitek z focení byl také frustrující. Pokud jsme se pokusili použít fotoaparát krátce po pořízení fotografie, zobrazilo se varovné hlášení: „Počkejte, prosím, až fotoaparát dokončí nahrávání“, což způsobilo obrovské zpoždění mezi snímky. Nikon COOLPIX A10 má spoustu skvělých funkcí, ale moc nepomohou, pokud věčně čekáte, až fotoaparát dokončí záznam. Zpočátku jsme si mysleli, že jde o standardní zpoždění závěrky, ale prodleva mezi fotografiemi tomuto vysvětlení odporovala. Nikon COOLPIX A10 však není jen namířit a stisknout. V části nabídky můžete ručně nastavit vyvážení bílé i ISO (i když tyto možnosti jsou v nabídce dostupné pouze v případě, že je fotoaparát v automatickém režimu a nikoli ve scénickém režimu). Manuální vyvážení bílé udělalo pro fotografie v interiéru opravdu velký rozdíl. Režim automatického fotoaparátu odvedl docela dobrou práci, ale fotky byly stále trochu žluté. Jakmile jsme změnili vyvážení bílé, barvy byly mnohem přesnější. Možnosti ISO jsou jednoduché, v rozsahu od 80 do 1600. Nikon COOLPIX A10 také umožňuje měnit nastavení expozice v rozsahu od -2,0 do 2,0 po ⅓ krocích. Je to užitečné, pokud se automatika poplete, ale fotoaparát si s expozicí obvykle poradil dobře.

Nikon COOLPIX A10

Kvalita videa: Hlučné, zrnité video ve všech druzích světla

Video možnosti se zdají být pro Nikon COOLPIX A10 téměř dodatečným nápadem. Fotoaparát umožňuje mnoho možností a nastavení pro fotografie, ať už je chcete spravovat ručně nebo prostřednictvím přednastavené scény. U videa nic takového neexistuje. Jediné možnosti, které máte, jsou v rozlišení: 720, 480 nebo 240. Při nahrávání se na obrazovce také nezobrazují žádné statistiky ani informace, jako když pořizujete fotografii. Můžete přiblížit nebo oddálit, ale nevíte, zda je to optický nebo digitální zoom. Natáčeli jsme video uvnitř i venku, ve stínu i na slunci. Vnitřní video bylo velmi hlučné a moc se to nezlepšilo, když jsme vyšli ven za skvělého světla. Pořídili jsme srovnávací video se starým iPhonem SE (12 MP fotoaparát) a iPhone měl výrazně lepší kvalitu videa ve všech druzích světla. Pokud je pro vás důležité kvalitní video, není to fotoaparát pro vás.

Software: Nestojí za zmínku

Nikon COOLPIX A10 používá soubory .jpg pro fotografie a .avi pro filmy. I když nejjednodušší způsob, jak získat své fotografie, je prostřednictvím SD karty, Nikon má svůj vlastní software pro stahování fotografií i videí z fotoaparátu, sadu nazvanou ViewNX-i, která obsahuje jak software pro fotografie, tak software pro úpravu videa. Jeden problém: nemohli jsme přijít na to, jak jej nainstalovat na testovaný Mac. Stáhli jsme správné soubory a postupovali podle pokynů (několikrát), ale nic se nestalo.

Zatímco Nikon COOLPIX A10 pořizuje nádherné fotografie, uživatelský zážitek ničí fotoaparát. Naštěstí COOLPIX A10 snadno spolupracuje s dalším softwarem pro knihovnu fotografií, takže jsme se nemuseli spoléhat na Nikon. Měli byste si však uvědomit, že COOLPIX A10 se nedodává s kabelem USB, což je nepříjemné nedopatření. Nikon COOLPIX A10 má také některé základní editační funkce, ale pokud máte kompetentní počítač, nevyplatí se je používat. Můžete použít několik neobvyklých filtrů a můžete oříznout fotografie, ale proč byste se pokoušeli provádět jakékoli úpravy na této malé obrazovce, když můžete použít počítač? Připadá mi to jako sada funkcí, kterou si vymyslel nějaký marketingový manažer, aby mohl tvrdit, že COOLPIX je připraven pro Instagram.

Cena: Nízká cena fotoaparátu s některými zásadními nedostatky

Nikon COOLPIX A10 má katalogovou cenu 75 USD, přibližně stejnou cenu jako mnoho digitálních fotoaparátů základní úrovně. Fotí slušné fotky, takže si můžete pořídit pěkné volné fotky na pláži nebo v kempu, aniž byste museli vystavovat drahé vybavení počasí. Naše jediné větší zaváhání je kolem dlouhé prodlevy mezi focením.

Konkurence: Možnosti telefonu a fotoaparátu

iPhone 6s: Je stále obtížnější ospravedlnit samostatný digitální fotoaparát od našich telefonů. iPhone 6s má oproti COOLPIX 16 12MP fotoaparát, ale to opravdu záleží jen na tom, pokud chcete tisknout velké fotografie nebo potřebujete snímky s extrémně vysokým rozlišením. Často pořizuje lepší fotografie než COOLPIX A10 a jeho video schopnosti jsou mnohem lepší. Nemá však ISO, vyvážení bílé nebo možnosti expozice, jako má Nikon COOLPIX A10, a přichází s o něco větším cenovka. Viděli jsme ceny mezi 100 a 250 dolary v závislosti na možnostech, ale za tuto cenu získáte také iPhone a všechny další funkce, které jsou s ním dodávány.

Polaroid iS048: Polaroid iS048 je barebones digitální fotoaparát. I když nemá zdaleka tolik funkcí jako Nikon, je o polovinu levnější. Je navržena jako odolná venkovní kamera, kterou dáte dětem, a je vodotěsná do deseti stop. Za 40 USD je iS048 životaschopnou venkovní alternativou k COOLPIX A10.

Krásné fotky, ale frustrující uživatelský zážitek.Zatímco Nikon COOLPIX A10 pořizuje nádherné fotografie, uživatelský zážitek ničí fotoaparát. Je obtížné jej používat a po každé fotografii se na několik sekund uzamkne. Lesk vysoce kvalitních obrázků rychle mizí, když se díváte na varovný indikátor po dlouhé statické okamžiky. Jiné fotoaparáty základní úrovně fungují mnohem lépe.

Coolpix A10

Nikon

• UPC